Μετά από αρκετό καιρό επιστρέφω στο blog μου που το είχα παρατήσει για αρκετό καιρό. Σήμερα καθόμουν στον υπολογιστή μου και διάβαζα το αγαπημένο μου φόρουμ (recording review: http://www.recordingreview.com/ ) και παρατήρησα ότι πολλοί ηχολήπτες προβληματίζονται για το συγκεκριμένο θέμα.
Το τι κάνει μία μίξη καλή είναι θέμα τελείως υποκειμενικό. Έχει να κάνει με το είδος της μουσικής κυρίως, αλλά και με τα προσωπικά ακούσματα του κάθε μουσικού-ηχολήπτη. Όταν αρχίζεις να κάνεις μία παραγωγή, πάντα ξεκινάς με κάποια δεδομένα. Το βασικό απ' όλα είναι όμως το τι είδος είναι το κομμάτι που πάμε να φτιάξουμε. Σε επίπεδο παραγωγής οι μουσικές διαφέρουν πολύ μεταξύ τους. Από το compression που θα εφαρμόσεις μέχρι και τα εφέ που θα χρησιμοποιήσεις και το πώς θα τα χρησιμοποιήσεις. Σε ένα Hard rock κομμάτι είναι πολύ πιθανό να κάνεις σκληρό κομπρεσάρισμα για να ξεχωρίζουν τα όργανα μεταξύ τους. Ενώ σε ένα Heavy metal κομμάτι δεν θα κάνεις κάτι τέτιο γιατί πολύ απλά δεν είναι το ζητούμενο.Το metal είναι ένα είδος μουσικής που δεν είναι απετιτικό όσον αφορά την παραγωγή. Αυτό σημαίνει οτι δέν είναι τόσο δύσκολο να κάνει κανείς μια παραγωγή ξέροντας απλά τα βασικά. Επομένως ακόμα και με μία μέτρια παραγωγή θα ακούγεται ευχάριστα, αλα με μία καλή και δυνατή παραγωγή θα απογειοθεί τελείως.
Τα κριτήρια λοιπόν είναι και σε άμεση σχέση με την κουλτούρα της μουσικής. Όταν θα κάνεις ένα pop κομμάτι θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν τα εφέ με διαφορετικό τρόπο, αλα ποτέ δεν πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία του ηχολήπτη. Στο The Art Of Mixing του Gibson θήγει ακριβός αυτό το πράγμα το πώς κάνεις μία καλή μίξη. Το σηστήνω ανεπιφύλακτα σε κάθε ηχολήπτη που είναι νέος στον χώρο.
Το τι κάνει μία μίξη καλή είναι θέμα τελείως υποκειμενικό. Έχει να κάνει με το είδος της μουσικής κυρίως, αλλά και με τα προσωπικά ακούσματα του κάθε μουσικού-ηχολήπτη. Όταν αρχίζεις να κάνεις μία παραγωγή, πάντα ξεκινάς με κάποια δεδομένα. Το βασικό απ' όλα είναι όμως το τι είδος είναι το κομμάτι που πάμε να φτιάξουμε. Σε επίπεδο παραγωγής οι μουσικές διαφέρουν πολύ μεταξύ τους. Από το compression που θα εφαρμόσεις μέχρι και τα εφέ που θα χρησιμοποιήσεις και το πώς θα τα χρησιμοποιήσεις. Σε ένα Hard rock κομμάτι είναι πολύ πιθανό να κάνεις σκληρό κομπρεσάρισμα για να ξεχωρίζουν τα όργανα μεταξύ τους. Ενώ σε ένα Heavy metal κομμάτι δεν θα κάνεις κάτι τέτιο γιατί πολύ απλά δεν είναι το ζητούμενο.Το metal είναι ένα είδος μουσικής που δεν είναι απετιτικό όσον αφορά την παραγωγή. Αυτό σημαίνει οτι δέν είναι τόσο δύσκολο να κάνει κανείς μια παραγωγή ξέροντας απλά τα βασικά. Επομένως ακόμα και με μία μέτρια παραγωγή θα ακούγεται ευχάριστα, αλα με μία καλή και δυνατή παραγωγή θα απογειοθεί τελείως.
Τα κριτήρια λοιπόν είναι και σε άμεση σχέση με την κουλτούρα της μουσικής. Όταν θα κάνεις ένα pop κομμάτι θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν τα εφέ με διαφορετικό τρόπο, αλα ποτέ δεν πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία του ηχολήπτη. Στο The Art Of Mixing του Gibson θήγει ακριβός αυτό το πράγμα το πώς κάνεις μία καλή μίξη. Το σηστήνω ανεπιφύλακτα σε κάθε ηχολήπτη που είναι νέος στον χώρο.